Obrácení apoštola Pavla – Sk 9, 1-18; Sk 22,3-21; Sk 26,9-20

Obrácení svatého Pavla

 

Texty: Sk 9,1-18; Sk 22,3-21; Sk 26,9-20

 

Pomůcky: okopírované texty (Sk 9,1-18; Sk 22,3-21; Sk 26,9-20) ve třech sloupcích vedle sebe, tužky, papír formátu A3, fix

 

Průběh praktické práce s Biblí:

 

  • Na úvod může moderátor nebo jeden z účastníků vést krátkou modlitbu, poprosit Ducha svatého o vedení.
  • V této biblické hodině budeme mít téma obrácení sv. Pavla. Nejdříve se budeme zabývat srovnáním jednotlivých výpovědí, jak nám o tomto obrácení sdělují Skutky apoštolů. Pro lepší orientaci si texty předem připravíme do sloupečků vedle sebe na jeden papír pro každého. Ve dvojicích pak srovnáme v čem se výpovědi shodují a v čem se liší.
  • Vybereme si jeden z textů, například Sk 9,1-18. Hledáme jednotlivé postavy, které se vyskytují: Pavel, jeho průvodci, farizeové, Ježíšův hlas, Ananiáš, Judova rodina a (?!?kůň?!? – za povšimnutí stojí skutečnost, že se kůň neobjevuje v žádném ze tří textů, ale na obrazech je Pavel většinou znázorňován, jak padá z koně). Vypíšeme je fixem na papír A3
  • Postupně si každý může vybrat roli, která ho zaujme, která se mu líbí
  • Následuje krátké uvedení do bibliodramatu
  • Příprava jednotlivých rolí, každý se seznámí se svou postavou, s textem, který říká s jejím chováním,… Je možné z látek si vytvořit jednoduché kostýmy.
  • Přehrajeme společně celý příběh podle Sk 9,1-18
  • Sdílení: Moderátor klade otázky: Co se mně líbilo? Co mě oslovilo? Která postava mě zaujala a proč? Která scéna, která slova a chování mě nejvíce oslovila? Jak jsem se cítil ve své roli? Co jsem očekával? Čeho nového jsem si všiml? … (zde je třeba používat velmi citlivých otázek, nenutit k odpovědi, dávat účastníkům naprostou svobodu!!!)
  • Na závěr může moderátor ještě položit otázku typu: Pomohla mně tato forma biblické práce, bibliodrama, k lepšímu pochopení textu, souvislostí, významu? Všiml jsem si něčeho nového, zvláštního, zajímavého?
  • Zakončit toto setkání můžeme písní o obrácení.

 

Krátké uvedení do techniky zvané bibliodrama

 

je to dramatické vyjádření textu (příběhu, …)

nejde o profesionální hru, ale o identifikaci se s rolí, zvnitřnění příběhu, objevení problémových situací

bibliodrama může mít různé formy:

o scénické přehrání, kdy učastníci jsou herci

o pomocí loutek, maňásků

o s pomocí speciálních postaviček, které vynalezla Doris Egliová

o nakreslení příběhu v několika scénách

 

důležité body:

o četba textu + hledání a výběr rolí (dostatek času na identifikaci se s rolí!)

o sehrání textu

o analýza – co se mně líbilo, nelíbilo, co mě oslovilo?

o scénické přehrání s aktualizací do dnešní doby

o možnost každého projevit se jako jiná osoba v tom příběhu

o pro zajímavost je možné vymyslet jiný nový konec

o na závěr je dobré rozebrat co se mně líbilo, která osoba mě zaujala, čeho jsem si všiml jako novinky?

 
  • Kalendář akcí
    << Zář 2020 >>
    púsčpsn
    31 1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 1 2 3 4