Kalendář akcí

<< Duben 2023 >>
PÚSČPSN
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Biblické mapy
Velkoformátové biblické mapy
Otevřít
Magnetické záložky
Záložky do knihy s biblickým citátem
Otevřít
Metodické pomůcky
Knihy o práci s Biblí
Otevřít
Previous
Next

Pavel na Maltě – Sk 28,1-6

Sk 28, 1-6
Pavel na Maltě

 

pomůcky:

kartičky více barev a tvarů (syté obdélníky a jemné šipky), plakát se siluetou těla, fixy, texty pro každého, otázky na papíře (pro dvojice)

přístup k textu:

  • představení Biblického díla žákům
  • moderátor připraví do středu svíci, kterou zapálí a kolem rozdělí kartičky s heslovitými obrazy z Pavlova života (stejná hesla tam mohou být vícekrát)
  • účastníci si vyberou kartičku, ke které jsou schopní říct více
  • každý přečte svou kartičku a okomentuje ji (např.: „vyučil se u Gamaliela“ – Pavla vzdělával velký židovský učitel Gamaliel. Píše se o něm i v Bibli.)
  • takto společně vytvoříme mozaiku Pavlova života.

práce s textem:

  • přečíst text po verších jeden za druhým.
  • první reakce na text – líbí, nelíbí
  • rozdělení do dvojic. Každá dvojice vypracuje odpovědi na tyto otázky:
    • Kde se celá událost odehrála? (na mapě)
    • Odkud a kam a proč pluli? (píše se o tom v předcházející a následující kapitole Skutků apoštolů)
    • Uvažovali domorodci podle zásady „oko za oko, zub za zub“?
    • Měl Pavel mimořádné schopnosti? Pokud ano, jak je využíval?
    • Vymyslete nadpis pro úryvek.
  • společné shrnutí výsledků práce ve dvojicích

s textem do života:

  • moderátor krátce shrne výsledky práce ve dvojicích. Upozorní na dopisy, které Pavel psal do různých měst a různým lidem.
  • účastníci si z truhly vyberou každý jeden svitek. Společně ho všichni rozbalí a na výzvu moderátora postupně jeden za druhým přečtou svůj úryvek.
  • moderátor sdílení zakončí společnou modlitbou

 

Sk 28,1-6

28,1Když jsme se zachránili, dověděli jsme se, že se ten ostrov jmenuje Malta. 2Domorodci se k nám zachovali neobyčejně laskavě. Zapálili hranici dříví a všechny nás k ní pozvali, protože začalo pršet a bylo zima. 3Když Pavel nasbíral náruč chrastí a přiložil na oheň, zakousla se mu do ruky zmije, která prchala před žárem. 4Jakmile domorodci uviděli, že mu visí na ruce had, říkali si mezi sebou: „Ten člověk je určitě vrah. I když se zachránil z moře, bohyně odplaty nedovolila, aby zůstal na živu.“ 5Ale Pavel setřásl hada do ohně a nic zlého se mu nestalo. 6Oni čekali, že oteče nebo že najednou padne mrtev. Když to však dlouho trvalo a viděli, že se s ním nic neděje, začali naopak říkat, že je to nějaký bůh.