Kalendář akcí

<< Červenec 2023 >>
PÚSČPSN
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Biblické mapy
Velkoformátové biblické mapy
Otevřít
Magnetické záložky
Záložky do knihy s biblickým citátem
Otevřít
Metodické pomůcky
Knihy o práci s Biblí
Otevřít
Previous
Next

Podobenství o rozsévači – Mk 4,3-9

Podobenství o rozsévači

 

Text: Mk 4,3-9

 

Pomůcky: okopírované texty (Mk 4,3-9), tužky a fixy, výkladový materiál (látky, dřívka a kamínky…), cd s meditací „semínko, cd přehrávač,

 

Průběh praktické práce s Biblí:

Přístup k textu:

  • Moderátor uvede účastníky do tématu „Boží království, kterému se budeme věnovat.
  • Semínko – meditace

 

Práce s textem:

  • Moderátor vyzve účastníky, aby se pokusili společně převyprávět podobenství o rozsévači. Jeden z účastníků může začít, ostatní ho doplňují, opravují,…
  • Pokusíme se srovnat vyprávěné podobenství s textem. Odpovíme si na otázky:
    • Jsou rozdíly mezi vyprávěným a napsaným?
    • Všimněme si rozdílů při odlišném porozumění?
    • Co se mně nyní na textu líbí?
    • Které otázky mě napadají, čemu nerozumím?
  • Moderátor přiblíží účastníkům, jak se selo v Ježíšově době. (podklady najde v komentáři, slovnících,…)
  • Různé výklady podobenství,…s. 28-30
  • Rozdělíme se do dvojic a pokusíme se najít vhodný nadpis k podobenství. (je dobré, když moderátor okopíruje účastníkům text bez nadpisu, příp. když účastníci hledají alternativní nadpis. Nadpisy v originálním textu nejsou, přidává je až vydavatel k lepší orientaci v textu).
  • Jednotlivé dvojice pak zapíší svůj nadpis na plakát. Dvojice může skupině osvětlit, proč právě tento nadpis. Společně pak hledáme, který nadpis je nejvýstižnější (nemusí být jen jeden),
  • Účastníci zkusí každý sám (příp. ve dvojicích) najít určitou strukturu podobenství

 

S textem do života:

  • Každý z účastníků si vybere okamžik, který ho nejvíce oslovil. Může si také vybrat situaci pole nebo semene, které je mu nejbližší, nebo ve kterém by se nejraději nenacházel
  • Tento vybraný okamžik se pokusí znázornit pomocí látek, dřívek, kamínků a ostatního výkladového materiálu
  • Až jsou všichni hotovi, prohlédneme si jednotlivá díla
  • Kdo chce, může ostatním představit svůj výtvor a vysvětlit jednotlivé symboly
  • Sdílení – co mě oslovilo na dílech ostatních, jak ke mně tento text promluvil? Jak se mně líbila či nelíbila biblická práce – co mě oslovilo a co nikoliv?