Sk 28, 1-6
Pavel na Maltě
pomůcky:
kartičky více barev a tvarů (syté obdélníky a jemné šipky), plakát se siluetou těla, fixy, texty pro každého, otázky na papíře (pro dvojice)
přístup k textu:
- představení Biblického díla žákům
- moderátor připraví do středu svíci, kterou zapálí a kolem rozdělí kartičky s heslovitými obrazy z Pavlova života (stejná hesla tam mohou být vícekrát)
- účastníci si vyberou kartičku, ke které jsou schopní říct více
- každý přečte svou kartičku a okomentuje ji (např.: „vyučil se u Gamaliela“ – Pavla vzdělával velký židovský učitel Gamaliel. Píše se o něm i v Bibli.)
- takto společně vytvoříme mozaiku Pavlova života.
práce s textem:
- přečíst text po verších jeden za druhým.
- první reakce na text – líbí, nelíbí
- rozdělení do dvojic. Každá dvojice vypracuje odpovědi na tyto otázky:
- Kde se celá událost odehrála? (na mapě)
- Odkud a kam a proč pluli? (píše se o tom v předcházející a následující kapitole Skutků apoštolů)
- Uvažovali domorodci podle zásady „oko za oko, zub za zub“?
- Měl Pavel mimořádné schopnosti? Pokud ano, jak je využíval?
- Vymyslete nadpis pro úryvek.
- společné shrnutí výsledků práce ve dvojicích
s textem do života:
- moderátor krátce shrne výsledky práce ve dvojicích. Upozorní na dopisy, které Pavel psal do různých měst a různým lidem.
- účastníci si z truhly vyberou každý jeden svitek. Společně ho všichni rozbalí a na výzvu moderátora postupně jeden za druhým přečtou svůj úryvek.
- moderátor sdílení zakončí společnou modlitbou
Sk 28,1-6
28,1Když jsme se zachránili, dověděli jsme se, že se ten ostrov jmenuje Malta. 2Domorodci se k nám zachovali neobyčejně laskavě. Zapálili hranici dříví a všechny nás k ní pozvali, protože začalo pršet a bylo zima. 3Když Pavel nasbíral náruč chrastí a přiložil na oheň, zakousla se mu do ruky zmije, která prchala před žárem. 4Jakmile domorodci uviděli, že mu visí na ruce had, říkali si mezi sebou: „Ten člověk je určitě vrah. I když se zachránil z moře, bohyně odplaty nedovolila, aby zůstal na živu.“ 5Ale Pavel setřásl hada do ohně a nic zlého se mu nestalo. 6Oni čekali, že oteče nebo že najednou padne mrtev. Když to však dlouho trvalo a viděli, že se s ním nic neděje, začali naopak říkat, že je to nějaký bůh.