Kalendář akcí

<< Říjen 2024 >>
PÚSČPSN
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Biblické mapy
Velkoformátové biblické mapy
Otevřít
Magnetické záložky
Záložky do knihy s biblickým citátem
Otevřít
Metodické pomůcky
Knihy o práci s Biblí
Otevřít
Previous slide
Next slide

Dvojčata Jakub a Ezau – Gn 25,19-29

Jákobův příběh

 

Texty: Gn 25, 19-29

 

Pomůcky: Bible, tužky, kazetový magnetofon s meditační hudbou, papíry A3 a A2 pro každého, pastelky, fixy, dva papíry A1, tabuli (nebo velký arch papíru), křídu nebo fix na tabuli, mapa

 

Průběh praktické práce s Biblí:

Přístup k textu:

  • meditace „já a moje rodina“
    • hudba, každý přemýšlí o své rodině, pokusí se ji načrtnout
    • vztahy pozitivní, neutrální, negativní mezi sourozenci,rodiči,dětmi
    • každý sám tiše medituje nad svým náčrtkem

 

Práce s textem:

  • Přečíst text po verších
  • Ve dvojicích hledat charakteristické rysy Jákoba a Ezaua. Rozdíly mezi nimi. Např: (pole x lov, holý x chlupatý, Izrael x Edóm, Lea a Ráchel x cizinky, ctižádostivost x flegmatičnost…)
  • společně na tabuli napíšeme charakteristické rysy obou postav, které jsme objevili
  • Jákob:
    • Co o něm víme? – společně budeme dávat dohromady svoje vědomosti o něm. Moderátor se bude šikovně ptát a tvořit na tabuli schéma.
    • Společně budeme odhalovat krásu schématu, zvláštní rysy, podobnost či opakování některých událostí,…
  • Jákob Ezau Lában Jákob
  • Izák synové
  • Linecká metoda: Snažíme se postupně hledat odpověď na otázky: Co se mi na tomto biblickém textu líbí? Co mě udivuje, popř. „zlobí“? Čemu nerozumím? Které obrazy a motivy lze v textu rozpoznat? V jaké souvislosti se biblický text nachází? Čeho chce biblický text podle mého (našeho) mínění dosáhnout? Kterou větu si vezmu k srdci?

 

S textem do života:

  • Opět se vrátíme do dvojic, ve kterých jsme pracovali na začátku
  • Každá dvojice dostane modelovací hmotu (plastelínu, hlínu, modurit…)Pokusí se vyjádřit vztah nebo charakteristické rysy Jákoba a Ezaua. Nejedná se o odbornou sochařskou práci, ale o zjednodušené schématické znázornění pocitů, vlastností,…
  • Představení jednotlivých výtvorů – účastníci mohou nejdříve říkat, co vidí, pak jim dvojice podrobněji vysvětlí, co zamýšlela.
  • Každý si položí otázku: V čem se promítají i moje vlastnosti, sklony? – tichá meditace